Workflow-ul nostru
Ca să știi la ce să te aștepți
Momentul ideal de a contacta un peisagist coincide cu momentul în care contractezi arhitectul pentru proiectul casei. Acesta din urmă, de regulă se axează doar pe rezolvarea funcțiunilor din interior și rareori privește locuința în ansamblul grădinii. Formând o echipă, cei doi pot colabora spre o rezolvare unitară și armonioasă între casă și grădină, ce pornește de la așezarea casei și a anexelor pe teren, organizarea infrastructurii (canalizare, gaze, cămine de vizitare, etc) fără să influențeze negativ aspectul grădinii, organizarea acceselor și a circulațiilor, până la alegerea unui stil comun de amenajare și chiar alegerea împreună a finisajelor de exterior.
Pe scurt, colaborarea cu un peisagist încă din cele mai incipiente faze de proiectare înseamnă de multe ori o economie făcută pe viitor, evitându-se costurile suplimentare pentru corecții și modificări apărute din necesitatea rezolvării unor conflicte de ordin funcțional și estetic între construcție și așezarea ei în contextul grădinii. De multe ori însă, casa este deja construită atunci când se dorește amenajarea grădinii, lucru cu care suntem obișnuiți și nu reprezintă un impediment pentru un peisagist experimentat.
Primii pași
Pasul 1. Contactul inițial
Că ne suni sau ne trimiți un mail, întâi de toate ne vei contacta să ne zici că ne-ai găsit în căutarea ta pentru un peisagist, îți place cum lucrăm, și vrei să inițiem primii pași spre o colaborare.
Aflăm de la tine câteva elemente de bază despre spațiul de amenajat: unde se află, ce suprafață are, dacă există sau nu construcții și vegetație însemnată pe teren. Te întrebăm cam ce funcțiuni îți dorești: poate un lounge și o bucătărie de vară, un loc de joacă sau poate o piscină. Te vom ruga să ne trimiți pe mail sau pe whatsapp, dacă ai, un plan cadastral sau o ridicare topo a terenului (mai ales dacă spațiul este reliefat). Culegând aceste informații, ne facem de fapt temele pentru pasul următor.
Pasul 3. Oferta și contractul
Pe baza informațiilor colectate, îți trimitem oferta de preț pentru partea de proiectare peisageră, ce reflectă întocmai volumul de muncă aferent, rezultat din tema de proiect. Fiecare ofertă pe care o facem este susținută de fiecare dată și de un moodboard, pe care îl construim personalizat pentru spațiul tău. Din acest moodboard o să înțelegi viziunea noastră asupra viitoarei tale grădini, unde prezentăm printr-o colecție de imagini ce identitate vrem să oferim diferitelor zone și funcțiuni dorite. Din același document afli prețul si pentru partea de management de proiect. După acceptarea ofertei semnăm contractul pentru proiectare, iar dacă mai sunt informații necesare, mai facem o vizită pe teren să le colectăm.
Pasul 2. Îți facem o vizită
Stabilim o întâlnire la fața locului. Ne cunoaștem, facem schimb de idei, și colectăm mai multe informații despre teren și despre tine, construind astfel tema de proiect. Despre tine, ca utilizator al spațiului, vrem să știm dacă ai preferințe în materie de plante și culori, dacă ești o persoană activă și îți place să faci sport, dacă ești îndrăgostit de bucătărie și vrei un spațiu de legume și o zonă cu plante aromatice, câtor persoane trebuie să răspundă spațiul, ce gusturi ai și ce îți place. Și cel mai important, ce nu îți place! Pe teren luăm măsurători (dacă se întâmplă să nu ai un plan de situație sau de cadastru, deja, care să conțină și cote), facem fotografii din toate unghiurile, verificăm unde sunt cele mai apropiate surse de apă, verificăm dispunerea cardinală, ne interesează care sunt direcțiile vânturilor predominante și dacă ai avut probleme cu băltirea apelor. Și multe altele!
Este bine de știut și că această primă vizită este tarifată, iar dacă se concretizează colaborarea, suma îți va fi înapoiată. Practic, va fi scăzută din costul de proiectare.
Pasul 1. Contactul inițial
Că ne suni sau ne trimiți un mail, întâi de toate ne vei contacta să ne zici că ne-ai găsit în căutarea ta pentru un peisagist, îți place cum lucrăm, și vrei să inițiem primii pași spre o colaborare.
Aflăm de la tine câteva elemente de bază despre spațiul de amenajat: unde se află, ce suprafață are, dacă există sau nu construcții și vegetație însemnată pe teren. Te întrebăm cam ce funcțiuni îți dorești: poate un lounge și o bucătărie de vară, un loc de joacă sau poate o piscină. Te vom ruga să ne trimiți pe mail sau pe whatsapp, dacă ai, un plan cadastral sau o ridicare topo a terenului (mai ales dacă spațiul este reliefat). Culegând aceste informații, ne facem de fapt temele pentru pasul următor.
Pasul 2. Îți facem o vizită
Stabilim o întâlnire la fața locului. Ne cunoaștem, facem schimb de idei, și colectăm mai multe informații despre teren și despre tine, construind astfel tema de proiect. Despre tine, ca utilizator al spațiului, vrem să știm dacă ai preferințe în materie de plante și culori, dacă ești o persoană activă și îți place să faci sport, dacă ești îndrăgostit de bucătărie și vrei un spațiu de legume și o zonă cu plante aromatice, câtor persoane trebuie să răspundă spațiul, ce gusturi ai și ce îți place. Și cel mai important, ce nu îți place! Pe teren luăm măsurători (dacă se întâmplă să nu ai un plan de situație sau de cadastru, deja, care să conțină și cote), facem fotografii din toate unghiurile, verificăm unde sunt cele mai apropiate surse de apă, verificăm dispunerea cardinală, ne interesează care sunt direcțiile vânturilor predominante și dacă ai avut probleme cu băltirea apelor. Și multe altele!
Este bine de știut și că această primă vizită este tarifată, iar dacă se concretizează colaborarea, suma îți va fi înapoiată. Practic, va fi scăzută din costul de proiectare.
Pasul 3. Oferta și contractul
Pe baza informațiilor colectate, îți trimitem oferta de preț pentru partea de proiectare peisageră, ce reflectă întocmai volumul de muncă aferent, rezultat din tema de proiect. Fiecare ofertă pe care o facem este susținută de fiecare dată și de un moodboard, pe care îl construim personalizat pentru spațiul tău. Din acest moodboard o să înțelegi viziunea noastră asupra viitoarei tale grădini, unde prezentăm printr-o colecție de imagini ce identitate vrem să oferim diferitelor zone și funcțiuni dorite. Din același document afli prețul si pentru partea de management de proiect. După acceptarea ofertei semnăm contractul pentru proiectare, iar dacă mai sunt informații necesare, mai facem o vizită pe teren să le colectăm.
Proiectarea peisageră
Pasul 5. Prima revizie
La prima revizie îți prezentăm conceptul grădinii sub forma unui plan al proiectului ce include: zonificarea funcțiunilor propuse, traseul aleilor si variante de materiale ce se potrivesc fiecărui element în parte, volumele de vegetație și prezentări de plante tehnice si decorative alese pentru condițiile locului. Dacă ai ales pachetul PRO de proiectare, atunci pentru prima revizie îți prezentăm și simulări 3D incipiente, în care am construit și asamblat toate cele enumerate mai sus.
Pasul 7. Finalizarea proiectării
După ce avem feedbackul de la revizia a doua și știm că designul spațiului nu se mai modifică, putem începe lucrul la planșele finale: planul de plantare, planurile de drenaj si irigație, dezvoltăm devizul estimativ (pe care il definitivăm cu mai mare precizie la partea de Management a proiectului, prin înaintarea cererilor de ofertă și realizarea studiilor de piață), construim detaliile tehnice și restul documentatiei. Simulările 3D vor fi detaliate și finale.
Pasul 4. Startul proiectării
Întâi de toate estimăm un timeframe și te punem la curent cu calendarul pentru fiecare etapă a proiectării. Apoi scoatem foaia și creionul și ne apucăm de lucru. Lucrăm iterativ, din aproape în aproape și de la abstract la concret.
Modul de lucru obișnuit și aplicat în peste 97% dintre lucrările finalizate până acum, este să construim proiectul în așa fel încât să reflecte soluția cea mai bună care să răspundă spațiului și nevoilor tale. Iar dacă în urma construirii devizului estimativ aflăm că rezultatul este prea costisitor, atunci revenim asupra proiectului și il modificăm astfel încât să ajungă acolo unde te simți confortabil.
În proiect avem incluse 2 revizii gratuite ale proiectului, ca să ai control asupra dezvoltării lui, să fii sigur că iese pe placul tău și sunt îndeplinite toate aspectele. Practic, o revizie constă într-o întâlnire (în ultima vreme online), în care noi îți prezentăm ce am lucrat și tu ne zici dacă vrei aleea un pic mai lată, terasa mai la dreapta, mai multe plante cu flori mov, sau alte aspecte pe același sistem.
Pasul 6. A doua revizie
Când ne întâlnim pentru a doua revizie, proiectul este modificat în funcție de feedbackul pe care ni l-ai dat la întâlnirea precedentă, și intrăm mai mult în detaliu. Vom avea plantele alese și puse pe pozițiile finale, designul funcțiunilor si mobilierului va fi aproape de final, vom avea propuneri mai clare pentru finisaje și îți arătăm ce corpuri de iluminat punem și unde anume. Dacă ai ales si 3D-urile, atunci intrăm mai mult în detaliu și la acestea.
Pasul 4. Startul proiectării
Întâi de toate estimăm un timeframe și te punem la curent cu calendarul pentru fiecare etapă a proiectării. Apoi scoatem foaia și creionul și ne apucăm de lucru. Lucrăm iterativ, din aproape în aproape și de la abstract la concret.
Modul de lucru obișnuit și aplicat în peste 97% dintre lucrările finalizate până acum, este să construim proiectul în așa fel încât să reflecte soluția cea mai bună care să răspundă spațiului și nevoilor tale. Iar dacă în urma construirii devizului estimativ aflăm că rezultatul este prea costisitor, atunci revenim asupra proiectului și il modificăm astfel încât să ajungă acolo unde te simți confortabil.
În proiect avem incluse 2 revizii gratuite ale proiectului, ca să ai control asupra dezvoltării lui, să fii sigur că iese pe placul tău și sunt îndeplinite toate aspectele. Practic, o revizie constă într-o întâlnire (în ultima vreme online), în care noi îți prezentăm ce am lucrat și tu ne zici dacă vrei aleea un pic mai lată, terasa mai la dreapta, mai multe plante cu flori mov, sau alte aspecte pe același sistem.
Pasul 5. Prima revizie
La prima revizie îți prezentăm conceptul grădinii sub forma unui plan al proiectului ce include: zonificarea funcțiunilor propuse, traseul aleilor si variante de materiale ce se potrivesc fiecărui element în parte, volumele de vegetație și prezentări de plante tehnice si decorative alese pentru condițiile locului. Dacă ai ales pachetul PRO de proiectare, atunci pentru prima revizie îți prezentăm și simulări 3D incipiente, în care am construit și asamblat toate cele enumerate mai sus.
Pasul 6. A doua revizie
Când ne întâlnim pentru a doua revizie, proiectul este modificat în funcție de feedbackul pe care ni l-ai dat la întâlnirea precedentă, și intrăm mai mult în detaliu. Vom avea plantele alese și puse pe pozițiile finale, designul funcțiunilor si mobilierului va fi aproape de final, vom avea propuneri mai clare pentru finisaje și îți arătăm ce corpuri de iluminat punem și unde anume. Dacă ai ales si 3D-urile, atunci intrăm mai mult în detaliu și la acestea.
Pasul 7. Finalizarea proiectării
După ce avem feedbackul de la revizia a doua și știm că designul spațiului nu se mai modifică, putem începe lucrul la planșele finale: planul de plantare, planurile de drenaj si irigație, dezvoltăm devizul estimativ (pe care il definitivăm cu mai mare precizie la partea de Management a proiectului, prin înaintarea cererilor de ofertă și realizarea studiilor de piață), construim detaliile tehnice și restul documentatiei. Simulările 3D vor fi detaliate și finale.
Managementul de proiect
Pasul 9. Devizul final și graficul de lucrări
Dacă în partea de proiectare avem inclusă dezvoltarea unui Deviz estimativ (care are o acuratețe de ± 10 ~ 15%), partea de management ne permite să înaintăm cereri de ofertă, să facem cercetare de piață, să alegem producători și colaboratori pentru diferite etape de execuție, deci, să construim un deviz final și cât se poate de precis.
Dezvoltăm graficul de lucrări, etapizând și organizând în ordinea firească dezvoltarea șantierului.
Ultimul pas înainte de începerea lucrărilor este să pregătim și să înaintăm comenzile de materiale, să organizăm transporturile acestora și să programăm intrarea colaboratorilor în funcție de specializarea și etapa fiecăruia.
Pasul 8. Managementul de proiect
Dacă dorești ajutorul nostru în amenajarea grădinii și coordonarea întregii lucrări, îți putem oferi serviciul de management de proiect.
Ce înseamnă asta? Înseamnă că în loc să cauți și să ții legătura cu 10-15 firme și producători, ne ocupăm noi de asta pentru tine și suntem interfața între ei și tine. O firmă face irigații și drenaj, cineva s-a specializat doar pe transporturi de pământ și pietriș, alții fac numai confecții din metal, pentru lemn este nevoie de echipă separată, la fel și pentru cofrări și betoane. Iar cel care toarnă betoanele nu știe să planteze, și invers. Cine vinde plante nu produce și gazon, iar oricum, plantele nu le găsești pe toate la același furnizor sau producător, trebuie să le cauți și să le colectezi din 4-5 locuri diferite. Apoi mai era si electricianul, iar dacă ești curajos si îți dorești și piscină mai ai nevoie de încă 2 firme. Ai înteles, este time-consuming și parcă sună mai bine să ții legătura doar cu un om și nu cu o armată. Și ai noroc, că noi facem asta cu plăcere și de suficient timp, așa ca ne-am acreditat și ca Manageri de proiect.
Managementul de proiect include toate atributele asistenței de șantier (prezența pe șantier în 3 dintre momentele cheie ale lucrării, verificarea lucrărilor și găsirea soluțiilor la situațiile neprevăzute), și conține în plus căutarea și achiziționarea materialelor de construcție și vegetale, și menținerea comunicării cu furnizorii/producătorii și beneficiar.
Managerul se ocupă de buna desfășurare a șantierului și de organizarea acestuia, recomandând modul de etapizare al lucrărilor și al transporturilor de materiale, pentru fluentizarea muncii și finalizarea lucrării într-un mod eficient și într-un timp cât mai scurt.
Ca să avem control exact asupra lucrurilor propuse în timpul proiectării, cel mai bine ar fi dacă începem partea de management undeva între pașii 5 și 6. Așa am putea face din timp cercetare de piață pentru mobilier, finisaje și celelalte materiale necesare, să comparăm costuri și să luăm decizii informate și exacte. Fiind serviciu distinct, care are un volum de muncă separat, o să semnăm bineînțeles un alt contract.
Pasul 10. Șantierul și asistența de șantier
Avem totul organizat și putem începe haosul, pardon, șantierul. O să fie praf, o să fie gălăgie, o să fie agitație și pentru o perioadă o să pară că mai mult se strică decât se face; șanțurile alea nu încântă pe nimeni niciodată… Dar odată astupate o să le apreciezi importanța, mai ales când drenajul își face treaba și apa nu băltește în grădină. Vor fi zile în care se va avansa mai mult și zile în care pare că nu prea se mișcă lucrurile. Și mai sunt și zilele acelea cu ploaie care ne mai încurcă, dar le luăm ca atare și recuperăm cu prima ocazie. Noroc că știm dinainte că e un șantier, nu o romanță sub clar de lună.
Iar la un moment dat se întrevede finish-ul, dintr-o dată totul începe să prindă formă, și pare că suntem aproape să finalizăm. Schimbarea cea mai mare vine tocmai la sfârșit, când abia în ultimele etape putem planta și construi peluzele. Iar de aici nu mai trebuie decât să îți iubești grădina, și să crești cu ea. Că într-un an plantele se fac mari, acoperă mai bine spațiul, iar micul tău refugiu verde se maturizează aproape văzând cu ochii.
Asistența de șantier este inclusă în serviciul de management, iar asta înseamnă că te poți baza pe noi să ne facem simțită prezența în momentele cheie ale implementării. Adică la trasarea aleilor, la sistematizarea verticală sau poziționarea corpurilor de iluminat, la construcții mai importante precum montajul unui pavilion sau cofrarea unor ziduri de sprijin, sau la așezarea plantelor pe pozițiile de plantare. Coordonăm când trebuie și găsim soluții acolo unde apar situații neprevăzute. Totodată îți oferim consultanță de specialitate, verificăm situația lucrărilor prezentate de către constructor și îți transmitem un punct de vedere legat de calitatea acestora.
Pasul 8. Managementul de proiect
Dacă dorești ajutorul nostru în amenajarea grădinii și coordonarea întregii lucrări, îți putem oferi serviciul de management de proiect.
Ce înseamnă asta? Înseamnă că în loc să cauți și să ții legătura cu 10-15 firme și producători, ne ocupăm noi de asta pentru tine și suntem interfața între ei și tine. O firmă face irigații și drenaj, cineva s-a specializat doar pe transporturi de pământ și pietriș, alții fac numai confecții din metal, pentru lemn este nevoie de echipă separată, la fel și pentru cofrări și betoane. Iar cel care toarnă betoanele nu știe să planteze, și invers. Cine vinde plante nu produce și gazon, iar oricum, plantele nu le găsești pe toate la același furnizor sau producător, trebuie să le cauți și să le colectezi din 4-5 locuri diferite. Apoi mai era si electricianul, iar dacă ești curajos si îți dorești și piscină mai ai nevoie de încă 2 firme. Ai înteles, este time-consuming și parcă sună mai bine să ții legătura doar cu un om și nu cu o armată. Și ai noroc, că noi facem asta cu plăcere și de suficient timp, așa ca ne-am acreditat și ca Manageri de proiect.
Managementul de proiect include toate atributele asistenței de șantier (prezența pe șantier în 3 dintre momentele cheie ale lucrării, verificarea lucrărilor și găsirea soluțiilor la situațiile neprevăzute), și conține în plus căutarea și achiziționarea materialelor de construcție și vegetale, și menținerea comunicării cu furnizorii/producătorii și beneficiar.
Managerul se ocupă de buna desfășurare a șantierului și de organizarea acestuia, recomandând modul de etapizare al lucrărilor și al transporturilor de materiale, pentru fluentizarea muncii și finalizarea lucrării într-un mod eficient și într-un timp cât mai scurt.
Ca să avem control exact asupra lucrurilor propuse în timpul proiectării, cel mai bine ar fi dacă începem partea de management undeva între pașii 5 și 6. Așa am putea face din timp cercetare de piață pentru mobilier, finisaje și celelalte materiale necesare, să comparăm costuri și să luăm decizii informate și exacte. Fiind serviciu distinct, care are un volum de muncă separat, o să semnăm bineînțeles un alt contract.
Pasul 9. Devizul final și graficul de lucrări
Dacă în partea de proiectare avem inclusă dezvoltarea unui Deviz estimativ (care are o acuratețe de ± 10 ~ 15%), partea de management ne permite să înaintăm cereri de ofertă, să facem cercetare de piață, să alegem producători și colaboratori pentru diferite etape de execuție, deci, să construim un deviz final și cât se poate de precis.
Dezvoltăm graficul de lucrări, etapizând și organizând în ordinea firească dezvoltarea șantierului.
Ultimul pas înainte de începerea lucrărilor este să pregătim și să înaintăm comenzile de materiale, să organizăm transporturile acestora și să programăm intrarea colaboratorilor în funcție de specializarea și etapa fiecăruia.
Pasul 10. Șantierul și asistența de șantier
Avem totul organizat și putem începe haosul, pardon, șantierul. O să fie praf, o să fie gălăgie, o să fie agitație și pentru o perioadă o să pară că mai mult se strică decât se face; șanțurile alea nu încântă pe nimeni niciodată… Dar odată astupate o să le apreciezi importanța, mai ales când drenajul își face treaba și apa nu băltește în grădină. Vor fi zile în care se va avansa mai mult și zile în care pare că nu prea se mișcă lucrurile. Și mai sunt și zilele acelea cu ploaie care ne mai încurcă, dar le luăm ca atare și recuperăm cu prima ocazie. Noroc că știm dinainte că e un șantier, nu o romanță sub clar de lună.
Iar la un moment dat se întrevede finish-ul, dintr-o dată totul începe să prindă formă, și pare că suntem aproape să finalizăm. Schimbarea cea mai mare vine tocmai la sfârșit, când abia în ultimele etape putem planta și construi peluzele. Iar de aici nu mai trebuie decât să îți iubești grădina, și să crești cu ea. Că într-un an plantele se fac mari, acoperă mai bine spațiul, iar micul tău refugiu verde se maturizează aproape văzând cu ochii.
Asistența de șantier este inclusă în serviciul de management, iar asta înseamnă că te poți baza pe noi să ne facem simțită prezența în momentele cheie ale implementării. Adică la trasarea aleilor, la sistematizarea verticală sau poziționarea corpurilor de iluminat, la construcții mai importante precum montajul unui pavilion sau cofrarea unor ziduri de sprijin, sau la așezarea plantelor pe pozițiile de plantare. Coordonăm când trebuie și găsim soluții acolo unde apar situații neprevăzute. Totodată îți oferim consultanță de specialitate, verificăm situația lucrărilor prezentate de către constructor și îți transmitem un punct de vedere legat de calitatea acestora.
La firul ierbii
Pasul 11. Uite cine are grădina gata!
Peluza a crescut, focul arde în fire-pit și lumina ambientală încălzește spațiul. O atmosferă numai bună pentru o seară răcoroasă, de vară târzie.
Pasul 12. Mentenanța
Dacă îți place să grădinărești ești norocos, acum întreaga curte e locul tău de joacă.
Dar dacă timpul nu-ți permite, atunci te putem ajuta cu partea de mentenanță. Plantele au nevoie de tăieri de formare și întreținere, arborii au nevoie de tăieri speciale (că nu vrem să îi facem cum vedem pe străzi), buruienile așteaptă să fie îndepărtate, cățărătoarele să fie conduse și ghidate pe suporturi, câteodată e nevoie să aplicăm ingrășământ și câteodată tratamente fitosanitare, iar sistemul de irigație chiar dacă este automatizat tot mai trebuie verificat și reglat din când în când. Așa că 1 dată pe lună ne revedem la grădină, să o menținem în parametri optimi. Venim și mai des, dacă e nevoie, de 3-4 ori pe lună dacă vrei să tundem și peluza. Dar nu mai rar de 2 ori pe an – este un minim necesar pe care îl recomandăm.
Pasul 11. Uite cine are grădina gata!
Peluza a crescut, focul arde în fire-pit și lumina ambientală încălzește spațiul. O atmosferă numai bună pentru o seară răcoroasă, de vară târzie.
Pasul 12. Mentenanța
Dacă îți place să grădinărești ești norocos, acum întreaga curte e locul tău de joacă.
Dar dacă timpul nu-ți permite, atunci te putem ajuta cu partea de mentenanță. Plantele au nevoie de tăieri de formare și întreținere, arborii au nevoie de tăieri speciale (că nu vrem să îi facem cum vedem pe străzi), buruienile așteaptă să fie îndepărtate, cățărătoarele să fie conduse și ghidate pe suporturi, câteodată e nevoie să aplicăm ingrășământ și câteodată tratamente fitosanitare, iar sistemul de irigație chiar dacă este automatizat tot mai trebuie verificat și reglat din când în când. Așa că 1 dată pe lună ne revedem la grădină, să o menținem în parametri optimi. Venim și mai des, dacă e nevoie, de 3-4 ori pe lună dacă vrei să tundem și peluza. Dar nu mai rar de 2 ori pe an – este un minim necesar pe care îl recomandăm.